حاشیه

بیوگرافی جواد خیابانی، زندگی شخصی، همسر و دختر جوانش+عکس

بیوگرافی جواد خیابانی، زندگی شخصی، همسر و دختر جوانش+عکس

جواد خیابانی و همسرش: جواد خیابانی در 27 آبان 1345 در کرج متولد شد، او تهیه ‎کننده، گزارشگر و مجری برنامه های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. همسر جواد خیابانی بهناز خیابانی که از فامیل های نزدیک است و برخی او را دخترعموی آقای گزارشگر می دانند است که در سال 1373 با یکدیگر ازدواج کرده اند . جواد خیابانی یک دختر به نام نگار دارد.

صحبت های جواد خیابانی همیشه در فضای مجازی جنجالی می شود. جواد خیابانی از سال 1373 تا به حال در بیش از 40 برنامه تلویزیونی مختلف، به عنوان تهیه‌کننده شرکت داشته است. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال بیوگرافی جواد خیابانی و همسرش و اطلاعات شخضی این گوینده را خواهید خواند.

تصاویر جواد خیابانی و همسرش

 

بیوگرافی جواد خیابانی، زندگی شخصی، همسر و دختر جوانش+عکس
همسر جواد خیابانی تصویری که گفته شده همسر آقای خیابانی است

 

 

بیوگرافی جواد خیابانی، زندگی شخصی، همسر و دختر جوانش+عکس
همسر جواد خیابانی تصویری که گفته شده همسر آقای خیابانی است

 

جواد خیابانی و دخترش
جواد خیابانی و دخترش

 

جواد خیابانی و همسرش
جواد خیابانی و دخترش

بیوگرافی جواد خیابانی

قطعا جواد خیابانی اصلا نیاز به معرفی ندارد. کیست که این گزارشگر مطرح سیما را نشناسد اما به سبک ورزش و تصویر و برای آنهایی که شاید تعقیب کننده جدی فوتبال نباشند، یک نگاه به بیوگرافی او می‌اندازیم. جواد خیابانی را اهالی فوتبال و به خصوص آنهایی که حالا دهه چهارم یا پنجم و بالاتر زندگی را تجربه می‌کنند، با گزارش بازی تاریخی ایران و استرالیا به یاد می‌آورند.

جواد خیابانی پنجمین فرزند از میان خانواده‌ای با اصالت آذری با هشت فرزند است. پدر او انباردار اداره اصلاح بذر کرج بود. او تا ۶ سالگی مقیم کرج بود تا اینکه در سال ۱۳۵۱ به تهران آمد و شاگرد اول کل دبستان‌های منطقه ۱۰ آموزش و پرورش تهران شد. او در آزمون کنکور استعدادهای درخشان شرکت کرد و قبول شد اما به خاطر محدودیت‌های مالی نتوانست ثبت نام کند.

او به علت بیماری فلج اطفال که در سال ۱۳۴۸ به آن دچار شده بود، مشکلات حرکتی زیادی داشت که هنوز هم از آن رنج می‌برد اما با این وجود در مسابقات دوچرخه‌سواری آموزشگاه‌های ایران در سال ۱۳۶۲ قهرمان شد. در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ مدافع چپ و دروازه‌بان تیم فوتبال منتخب آموزشگاه‌های کرج بود. در سال ۱۳۶۶ از سوی تیم فوتبال منتخب دانشکده‌های فنی و مهندسی تهران در المپیک دانشجویان ایران در شیراز شرکت کرد و به مقام پنجم ایران در رشته فوتبال دست یافت.

او به اردوی تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران هم دعوت شد اما این اردو هرگز تشکیل نشد، زیرا در آن زمان ورزش دانشگاهی چندان فعالیت مهمی نداشت. جواد خیابانی در بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۷۴ ازدواج کرد و یک فرزند دختر به نام «نگار» دارد.

جواد خیابانی و همسرش

طریقه آشنایی جواد خیابانی و همسرش

جواد خیابانی گزارشگر و مجری برنامه های فوتبالی در فصل جدید فرمول یک حضور یافت و به سؤال علی ضیا درباره طریقه آشنایی و ازدواج با همسرش اینگونه پاسخ داد:

سال های سال یه جورایی دوست مکاتبه ای بودیم، ندیده بودمشون اما با هم مکاتبه داشتیم از طریق یکی از دوستان، ایشون بجنورد زندگی می کردند و من کرج بودم، نامه نگاری می کردیم با هم، نه اینکه بگم نامه عاشقانه، نه درباره فیلم و کتاب و… بود.

تا سال 73 همدیگر رو ندیده بودیم. خدا رحمت کنه سال 67 برادرشون که خلبان هلیکوپتر بودند، در جبهه و جنگ به شهادت رسیدن، شهید محمد رضا نمکی و از همرزمان شهیدان فکوری و شکوری بودند.

من یادم میاد که چهلم ایشون همزمان با واقعه ای از تاریخ ایران بود من رفته بودم بهشت زهرا سنگ مزار این شهید رو میزاشتن روی خاک، عکسشون رو فرستادم برای ایشون، ایشون بعدا آمدن کرج و در خانه یکی از برادرانشون حسین نمکی زندگی کردند و بعد از اینکه من فهمیدم ایشون به کرج امدند به خواستگاریشون رفتم. از سال 66 تا سال 1373 نامه می نوشتم، یعنی به مدت 7 سال نامه می نوشتم.

شاید بپسندید: بازیگران سریال پایتخت با همسران واقعی شان+عکس های عاشقانه دو نفری!

فرزند جواد خیابانی و گزارش های پدرش

نگار برای اولین بار در کنار پدر در جلوی دوربین سیما در برنامه بهار نارنج دیده شد. وی تک فرزند خانواده خیابانی بوده و بر خلاف پدرش اصلا فوتبالی نیست و علاقه ای به فوتبال ندارد. تنها علاقه وی به فوتبال فقط گزارش های پدرش است و با جدیت دنبال می کند. نگار دختری است که علاقه شدیدی به پدرش دارد و هر مسئله و موضوع وی برایش با اهمیت و مهم بوده و از دست نمی دهد.

دختر خیابانی درباره حواشی و جوک های کاربران درباره گزارش های پدرش گفت که من و مادرم ناراحت می شویم و بشدت به افرادی که این جوک ها ساخته و منتشر می کنند انتقاد دارم. ناراحتم از جوک هایی که درباره بابام می گویند.

نگار خیابانی نیز در این برنامه با توضیحاتی درباره پدرش گفت که از جوک های که برای گزارش های بابا می سازند و او را به تمسخر می گیرند بسیار ناراحت می شوم و حتی چندسال پیش به خاطر این مسئله به قدری ناراحت بودم که یک نامه برای کاربران فضای مجازی نوشتم و از انها درباره این مسئله به شدت انتقاد کردم.

محمدرضا احمدی خبر ازدواج نگار خیابانی دختر جواد خیابانی را روی آنتن زنده تلویزیون بعد از پایان بازی پرسپولیس و گوا از سری بازی های مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا ۲۰۲۱ رسانه ای کرد و اعلام کرد که جواد خیابانی داماد دار شده و دخترش در شرف ازدواج است.

محبوبیت خیابانی

گزارشگر فوتبال چند ماه در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور داشت و به کمک آنها شتافت. با جمع کردن کمک و رساندن آن و حضور در بین افراد رنج دیده و داغ دیده شخصیت وی بیش از بیش بین مردم محبوب شد و به قهرمان ملی مانند مرحوم تختی تبدیل شد.

وی با اشک و ناراحتی گزارش های دردناک این مناطق را گزارش می کرد و برای همدردی با آنها مدتی در آنجا زندگی کرد. کسی که بیشتر از همه برای عزیزان حادثه دیده کمک کرد و تحسین همه مردم و کابران فضای مجازی را در پی داشت.

جواد خیابانی و همسرش

جواد خیابانی حماسه ملبورن که شیرین‌ترین مساوی تاریخ فوتبال ایران بود و منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی ۹۸ فرانسه شد، با گزارش محشر جواد خیابانی در خاطره‌ها باقی ماند و خیابانی خیلی تلاش کرد بعدها این شاهکار را تکرار کند اما گزارش این بازی هم مثل خود بازی غیرقابل تکرار بود. جواد خیابانی هر ایرادی که داشته باشد و به قول خودش دارد؛ «هر آدمی بگوید من بی ایرادم، سر تا پا ایراد است» بخیل و تنگ نظر نیست.

او در تمام این سال‌ها که در تلویزیون بوده هیچ هراسی از ورود نیروهای جوان نداشته است. خیابانی هنوز هم تلاش می‌کند جاده صاف کن و راه باز کن نسل جوان باشد و از این که به جوانان میدان بدهد، لذت می‌برد.

فعالیت حرفه‌ای

تهیه‌کنندگی

جواد خیابانی از سال ۱۳۷۳ تا به حال در بیش از ۴۰ برنامه تلویزیونی مختلف، به عنوان تهیه‌کننده شرکت داشته که برخی از آن‌ها فهرست شده‌است:

  1. معرفی ورزش‌ها، سال ۱۳۷۳ – شبکه سه
  2. ایران در جام جهانی، ۱۳۷۵ – شبکه یک
  3. جام ملت‌های آسیا، ۱۳۷۶ – شبکه سه
  4. دیدار، شبکه پنج
  5. ما، شما، ورزش – شبکه سه
  6. در جستجوی ورزش – شبکه دو
  7. آموزش فوتبال – شبکه آموزش
  8. یار دوازدهم – شبکه سه
  9. سفر به مسابقات پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن
  10. مجری‌گری و گزارش مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

مجری‌گری

خیابانی در برنامه‌های زیر به‌عنوان مجری حضور داشته‌است:

  • جام طلایی (ویژه برنامهٔ جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶) – شبکه سه سیما
  • فوتبال برتر – شبکه سه سیما
  • فصل داغ فوتبال (ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸) – شبکه ورزش
  • مجله آسیایی (ویژه برنامه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸) – شبکه ورزش
  • فوتبال آسیایی (ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹) – شبکه ورزش
  • به توان ما (ویژه برنامه برای مبارزه با بیماری کرونا) – شبکه سه سیما
  • جشن وصال (ویژه برنامه برای جشن های سراسری پیامبران اعظم) – شبکه سه سیما
  • بازم مثل همیشه (ویژه برنامه که میهمانان ورزشی حضور دارند) شبکه ورزش

بازیگری

  • شب‌های مافیا: زودیاک (رئالیتی‌شو و پیروزی در همۀ دست‌ها (سه برد) و حضور در فینال (دو برد و یک شکست)در فصل اول،و فصل دوم و حضور در فینال فصل دوم)
  • پایتخت فصل سوم (در نقش مجری جشن رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی ۲۰۱۴)
  • پایتخت فصل ششم ( در نقش گزارشگر بازی نساجی)
  • شب اهنگی (مهمان برنامه)
  • برنامه مهلا (مهمان برنامه)
  • دورهمی (مهمان برنامه)
  • خندوانه (مهمان برنامه)
  • حالا خورشید (مهمان برنامه)

سفرهای کاری

جواد خیابانی تا به حال به عنوان خبرنگار به المپیک سیدنی و آتن و پارالمپیک پکن، لندن و ریو دو ژانیرو و جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر اعزام شده‌است. او در زلزله کرمانشاه کمک‌های فراوانی را جمع‌آوری کرده و به آنجا برد.

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا